Księgowość dla firmy transportowej

Księgowość dla małej lub dużej firmy transportowej

Jaka jest najlepsza księgowość dla firmy transportowej? Wybór odpowiedniej formy zależy od Twojej sytuacji, dlatego ważne jest indywidualne podejście. Firma transportowa może rozliczać się w formie księgi przychodów i rozchodów, pełnej księgowości i ryczałtu. Do najprostszych i zarazem najmniej kosztownych form księgowości należą ryczałt i księga przychodów i rozchodów dlatego może to być dobre rozwiązanie dla nowych firm transportowych. Musisz pamiętać, że te proste formy księgowości nie mogą być stosowane dla popularnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. To może mieć znaczenie z punktu widzenia kosztów księgowości, dlatego warto to dobrze przemyśleć. Przykładowo cena księgowości dla księgi przychodów i rozchodów wynosić może około 150 zł podczas gdy cena pełnej księgowości to wydatek od 300 do 1 000 zł, a więc o wiele więcej.

Księgowość dla nowej firmy transportowej – pomoc w założeniu firmy.

Jeśli planujesz założyć firmę transportową możesz poszukiwać pomocy w jej założeniu. Założenie firmy transportowej nie jest skomplikowane ale może przysporzyć wielu pytań i może okazać się dość czasochłonnym zajęciem. Czas przedsiębiorcy jest bardzo cenny dlatego warto skorzystać z pomocy biura rachunkowego.

Jak zarejestrować firmę transportową?

Jeśli chcesz założyć firmę transportową poniżej znajdziesz kilka wskazówek. Bardziej szczegółowy opis znajdziesz tutaj.

  1. Uzyskaj Profil Zaufany

    Profil Zaufany da Ci możliwość podpisywania dokumentów bez konieczności wizyty w urzędach. Dzięki niemu zaoszczędzisz naprawdę sporo czasu dlatego jeśli go nie masz zdobądź go już dzisiaj. W tym celu odwiedź stronę https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

  2. Wypełnij i wyślij wniosek

    W celu założenia działalności należy wypełnić wniosek, który znajdziesz po zalogowaniu się na swoim koncie na stronie https://prod.ceidg.gov.pl
    Wypełnienie wniosku wymaga wprowadzenia wielu danych. Będziesz potrzebował danych m.in z dokumentu tożsamości np. z dowodu osobistego. Składając wniosek wybierasz opodatkowanie a także możesz zgłosić się do ubezpieczeń. Wypełniony wniosek podpisujesz Profilem Zaufanym i wysyłasz do urzędu.

  3. Sprawdź czy Twoja działalność jest już aktywna

    Możesz sprawdzić czy Twoja działalność jest już aktywna. Zrobisz to podając dane na stronie https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx

Potrzebujesz pomocy w założeniu firmy transportowej?

Jeśli potrzebujesz pomocy w zarejestrowaniu firmy transportowej skontaktuj się z nami a chętnie pomożemy.

jak założyć firmę budowlaną
jak założyć firmę budowlaną

Pomoc biura rachunkowego

Wybierając księgowość dla firmy transportowej warto zastanowić się w czym może pomóc biuro rachunkowe. Poniżej przykładowe czynności, które możesz powierzyć swojej księgowości:

  • Pomoc w założeniu działalności gospodarczej
  • Rejestracja do ubezpieczeń
  • Pomoc w wyborze programu do fakturowania i w wystawianiu faktur sprzedaży
  • Przygotowanie umów o pracę

Ile kosztuje księgowość dla firmy transportowej

Cena księgowości zależy od wielu czynników dlatego nie ma prostej odpowiedzi. Cena będzie zależała od formy prawnej, wielkości firmy, zatrudnienia oraz specyfiki świadczonych usług. Dla uproszczenia można przyjąć, że średnia cena księgowości dla małej firmy transportowej wyniesie około 200 zł podczas, gdy księgowość dla większej firmy może wynosić 700 – 800 zł.

Księgowość dla firmy transportowej